söndag 11 mars 2012

Shower Power

Fasligt inspirerad av det här ville jag göra ett eget. Jag klippte och klippte och klippte. Ändå blev det väldigt mycket mindre än jag trott när jag började sy ihop bitarna. Lärdom nr 1. 

Och när jag vände på det färdiga schabraket var det ju minst lika fint på baksidan! Så det fick hänga bakåfram helt enkelt. Lärdom nr 2.

Precis som på "originalet" blev handtagen upphängningsöglor.


Eftersom det här egentligen skulle vara baksidan ser man bläckstreck lite varstans, men det tar vi inget extra för. Och undertråden är av varierande färg, oplanerat men fint i min smak. Lärdom nr 3.

Inifrån duschen blev det nu väldigt fint ljus igenom färgerna på plasten. Kanske kom dom till och med mer till sin rätt såhär.

Mitt namn kom med också, om än felstavat. Men jag är inte så kräsen.

Det blir nästan aldrig som man tänkt sig, det brukar bli bättre. Lärdom nr 4.

1 kommentar: